وبلاگ شخصی مهندس محمد انصاری فرد

نقشه راه مهندسی برق و برنامه نویسی + چالش های فلسفی و نواندیشی . . . . . . . .

وبلاگ شخصی مهندس محمد انصاری فرد

نقشه راه مهندسی برق و برنامه نویسی + چالش های فلسفی و نواندیشی . . . . . . . .

اساس نامه گذراندن عمر به دور از دنیای هیجانات

جمعه, ۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۱۵ ق.ظ


ترسیم زندگی حرفه ای با چند جمله

1.{ تو یک مهندس خبره میشوی } در آینده تو کی هستی کمی فکر کن درست است یک مهندس خبره ارزشی یعنی مهندسی خبره ای که محصولات علمی اش در راستای اهداف متعالی است .ایمان داریم که این محصولات برای شخص شمای مخاطب از روشنگری مردم پر اهمیت تر وپرفایده تر است به بیان دیگر قایل بر محصول هستیم تا صحبت تنها وخطابه بی عمل دلیل :علوم انسانی در کشور ایران جایگاه حکومتی ندارد یعنی خرد حاکمیتی وجود ندارد و نهایت اصتفاده دولت ها و حکومت های نسل سومی از جوانان مهندس است و نه از اندیشمندان و تئورسین های علوم انسانی پس مهندس باش تا مفید باشی تا فقط به یک مبلغ ساده تبدیل نشوی بلکه با ایده های مهندسی در زندگی ها تحول آفرین باش.


2.{ حقیقت طلبی مقدم بر همه چیز است } هیچ یک از امور مربوط به زندگی نباید سدی باشند برای گریز انسان به حل سوالات اساسی خودش .هیچ وقت برنیاز فطری خود یعنی حقیقت طلبی سرپوش نگذارید و دنبال حل سوالات خود بروید تا پاسخ ها، شما را راضی کند.


3. { پیاده شدن حق در زندگی } اگر از مورد بالا فهمیدی حق چیست باید آن را پیاده کنی


4.{ تکلیف عملی برای حقیقت یافتگان چیست؟} شما وظیفه ای جز استدلال به حق ندارید اگر بااین دلایل طرف قانع نشد اما شما قانع شده اید و شما باخودتان مشکلی ندارید کافی است.


5.{ اولویت سنجی مورد 4 با مهندس خبره شدن؟ } اگر از اصول علمی استفاده می کنید ونه صرفا هیجانات کاذب عملا وقتی از شما نمی­گیرد.چرا که حق خلاصه تر از چیزی است که فکر کنید.


6.{ راه دستیابی به مورد 2 چیست؟ }بسیار پیچیده است منتها بی دردسر ترین راه وکلید حل مشکلات استقاده از روش علمی وحوصله داشتن است این روش کمتر در مناظره ها نمود دارد چرا که مخاطبان مناظره افرادی پرهیجان هستند و این اصول روی این افراد پیاده نمی­شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۲
محمد انصاری فرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی